Een injectable behandeling bij haarverlies

Haaruitval, ook wel alopecia genoemd, kent meerdere oorzaken. XLHair is veelal succesvol bij de meest bekende vormen, zolang er nog haarfollikels aanwezig zijn en andere oorzaken zoals bijvoorbeeld onderliggend lijden of medicatiegebruik.

XLHair is een behandeling waarbij d.m.v. oppervlakkige injecties in de hoofdhuid gebruik gemaakt wordt van de zuiverste en meest effectieve ingrediënten die haarfollikels voeden, stimuleren en aanzetten tot nieuwe haargroei. De actieve ingrediënten bestaan o.a. uit:

• Antioxidanten (helpen o.a. beschadigde moleculen herstellen)
  • Vitaminen (voedingssupplementen die de haargroei ondersteunen)
  • Hyaluronzuur (geeft hydratatie, fungeert als spons voor opname actieve ingrediënten)
  • Polyfenolen (werken ontstekingsremmend en beschermen tegen vrije radicalen)
  • Fibroblast Groei Factor (FGF) (belangrijkste signaalmolecuul voor overgang van groeifase naar regressiefase in de haarcyclus)

Het behandelprotocol van XLHair bestaat uit meerdere sessies, welke ondersteund worden door dagelijks gebruik van speciale verzorgingsproducten voor de hoofdhuid en het haar. Daarmee kan de hoofdhuid optimaal worden voorbereid op de behandelingen. Tevens bevatten de producten actieve ingrediënten die het behandelresultaat dagelijks ondersteunen.

Lees hier meer over de behandeling:

XLHair Wat doet deze behandeling precies?

XL Hair® is een ‘hairbooster’, een injectievloeistof voor de hoofdhuid die de haarfollikels voedt en reactiveert. Het bevat een groot aantal actieve ingrediënten zoals (natuurlijk) hyaluronzuur aangevuld met een biorevitalisatievloeistof, bestaande uit maar liefst 47 actieve ingrediënten (zoals groeifactoren (FGF), koperpeptide, antioxidanten, vitaminen, mineralen, peptides, aminozuren en sporenelementen).

Hoe ziet een behandelplan met XL Hair eruit?

XL Hair® wordt ingebracht  met behulp van microneedling en het belangrijke voordeel daarvan is dat het de doorbloeding van de hoofdhuid bevordert (een slechte doorbloeding  is één van de oorzaken van haaruitval). Samen met de voedende ingrediënten in XL Hair® worden de haarzakjes optimaal gestimuleerd en geactiveerd. Haarfollikels worden hierdoor weer gezond en in de meeste gevallen ook productief waardoor haaruitval stopt en meer haargroei ontstaat. Het is hierbij wel belangrijk dat de hele kuur gevolgd wordt.
Kuur voor mannen bestaat uit 6 behandelingen inclusief thuisproducten.

Kuur voor vrouwen bestaat uit 8 behandelingen inclusief thuisproducten.

Voor wie is XL Hair geschikt?

Er zijn verschillende oorzaken van haaruitval (medische naam: alopecia). Alopecia androgenetica (ook wel bekend als mannelijke kaalheid) en alopecia areata (genetische vorm, komt vooral bij vrouwen en kinderen voor) zijn voorbeelden van alopecia waarbij de haarzakjes (follikels) nog niet verlittekend zijn.
Bij deze vormen van alopecia heeft XL Hair® de grootste succeskansen – zolang er nog haarfollikels aanwezig zijn en er geen duidelijke andere oorzaken voor de haaruitval zijn, zoals onderliggend lijden of medicijngebruik.

Je behandelaar (meestal een arts of huidtherapeut) stelt de diagnose en bepaalt of je een geschikte kandidaat bent. In de volgende gevallen ben je (nog) niet toe aan een behandeling met XL Hair®:

• Als je allergisch bent voor een van de bestanddelen.
  • Als je wondjes, een huidziekte of een infectie hebt, bijvoorbeeld een koortslip (herpesinfectie) of een streptokokkeninfectie.
  • Als je een verlittekende vorm van alopecia hebt.

Overleg ook met je behandelaar als je behandeld wordt met immuunsuppressiva of corticosteroïden, of wanneer je een auto-immuunziekte, diabetes type 1, acute reumatoïde artritis, aanhoudende angina pectoris of endocarditis hebt.